ویکی فریرن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

فریرن: فرای پایان سفر (مانگا)

اشتراک‌گذاری

فریرن: فرای پایان سفر

Frieren: Beyond Journey's End

فریرن: فرای پایان سفر (مانگا) - فریرن

ژاپنی

葬送のフリーレン

رماجی

سوسو نو فوریرن

نویسنده

کانهیتو یامادا

هنرمند

تسوکاسا آبه

ناشر

شوگاکوکان
ویز مدیا (انگلیسی)

مجله

هفته‌نامه شونن ساندی

تاریخ انتشار

۲۹ آوریل ۲۰۲۰ - تاکنون

سبک

اکشن-ماجرایی، درام، فانتزی

فریرن: فرای پایان سفر (Frieren: Beyond Journey's End) که همچنین با نام سوسو نو فریرن شناخته می‌شود، یک مانگای نوشته شده توسط کانهیتو یامادا و با تصویرگری تسوکاسا آبه است. چپتر اول این مانگا در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ در هفته‌نامه شونن ساندی منتشر شد.

خلاصه داستان

پادشاه شیطان شکست خورده است و گروه قهرمان پیروز شده قبل از انحلال به خانه بازمی‌گردد. این گروه شامل چهار نفر به نام‌های فریرن، قهرمان هیمل، کشیش هایتر و آیزن جنگجو هستند که با فرارسیدن لحظه وداع با یکدیگر، خاطرات یک دهه سفر خود را به یاد می‌آورند. با این حال از آنجایی که گذر زمان برای الف‌ها متفاوت است، فریرن شاهد است که همراهانش به آرامی یک به یک از دنیا می‌روند.

هایتر قبل از مرگش یک شاگرد انسان جوان به نام فرن را نیز فریرن برد. این دو با اشتیاقی که نسبت به الف‌ها داشتند شروع به جمع‌آوری طلسم‌های جادویی کردند و سفری به ظاهر بی‌هدف را آغاز کردند و مکان‌هایی را که قهرمانان گذشته دیده بودند را بازبینی کردند. فریرن در طول این سفرها به آرامی از فرصت‌های از دست رفته برای ایجاد پیوندهای عمیق‌تر با رفقای فقیدش ابراز پشیمانی کرد.

ناشر

فریرن: فرای پایان سفر توسط کانهیتو یامادا نوشته شده و توسط آبه سوکاسا تصویرگری شده است. پخش این مجموعه از تاریخ یکشنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ در هفته نامه شونن شوگاکوکان شروع شد. همچنین فصل‌های این مانگا توسط شوگاکوکان به صورت تانکوبون جداگانه گردآوری شده است و که جلد اول آن در ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ منتشر شده است. تا ۱۶ مارس ۲۰۲۳ ده جلد از آن انتشار یافته است.

در فوریه ۲۰۲۱، ویز مدیا اعلام کرد که مجوز انتشار این مجموعه به زبان انگلیسی را در آمریکای شمالی دریافت کرده است و جلد اول آن در ۹ نوامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد.

اسپین-آف‌ها

عنوان فصل
تاریخ انتشار
نویسنده
فریرن در آشپزخانه
۲۲ می ۲۰۲۳
کاسان
ماجراهای هیمل قهرمان
۲۳ می ۲۰۲۳
رن میورا
فریرن خواهان یادگیری در مورد انسان‌هاست
۲۴ می ۲۰۲۳
جونا
دفتر خاطرات سفر هیمل
۲۵ می ۲۰۲۳
کازومی یاماگوچی
توقفگاه فریرن
۲۶ می ۲۰۲۳
سویچی ایگاراشی

پذیرش

تا مارس ۲۰۲۱ مانگای فریرن: فرای پایان سفر بیش از ۲ میلیون نسخه در تیراژ داشت. این مانگا همچنین رتبه‌ی دوم بهترین مانگای سال ۲۰۲۱ را در میان خوانندگان مذکر «کونو مانگا گا سوگوی!» به دست آورده است.

جوایز و نامزدها

  • جایزه چهاردهمین مانگا تایشو در سال ۲۰۲۱
  • جایزه خالق جدید از بیست و پنجمین جایزه فرهنگی سالانه تزوکا اوسامو در سال ۲۰۲۱
  • مقام سوم جوایز نکست مانگا در دسته مانگا چاپی در سال ۲۰۲۱
  • چهل و پنجمین و چهل و ششمین جایزه کودانشا مانگا در رده شونن، به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲