ویکی فریرن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آزمون جادوگری درجه یک

اشتراک‌گذاری

آزمون جادوگری درجه یک (First-Class Mage Exam) آزمونی است که هر سه سال یک بار توسط انجمن جادوی قاره‌ای برگزار می‌شود. قبولی در این آزمون به جادوگران اجازه می‌دهد تا مدرک درجه یک را کسب کنند.

مکان‌های آزمون

آیسست (Äußerst)

آزمون آیسست توسط شعبه شمالی انجمن جادوی قاره‌ای برگزار می‌شود و فریرن و فرن در آنجا در این آزمون شرکت کردند. به منظور شرکت در این آزمون، جادوگران باید حداقل دارای مدرک درجه پنجم باشند، به استثنای فریرن که پس از شناسایی شدن نشان عصای مقدس توسط لرن، مجاز به شرکت در این آزمون شد.

اشترال (Strahl)

مقر انجمن جادوی قاره‌ای در شهر مقدس اشترال مستقر است و به عنوان مکان دیگری برای آزمون جادو درجه یک عمل می‌کند.

فرمت آزمون

این آزمون شامل سه مرحله مجزا است که هر کدام توسط یک جادوگر درجه یک متفاوت انجام می‌شود. سرپرست می‌تواند بر اساس عواملی مانند تعداد شرکت‌کنندگان باقیمانده، اخلاقیات آن‌ها و ظرفیت آن‌ها، فرمت آزمون را تعیین کند و شرایط مناسب را اعمال کند.

آزمون اول: گرفتن استیل

اولین آزمون فریرن و فرن در آیسست (Äußerst) و با سرپرستی گنا، یک جادوگر درجه یک انجام شد. همه ۵۷ شرکت‌کننده با استفاده از حلقه‌های جادویی به نوزده گروه سه نفره تقسیم شدند و به آن‌ها آموزش داده شد که یک پرنده به نام استیل (Stille) را با قفس‌های ارائه شده شکار کنند. برای قبولی در این آزمون، یک گروه باید استیل را بگیرد و آن را تا غروب آفتاب روز بعد با حضور تمام اعضا به محل پایانی برساند. همچنین یک حصار بزرگ توسط سری برای این آزمون ایجاد شده است که خروج از آن منجر به رد صلاحیت می‌شود. گنا و سنس مسئول نظارت بر آزمون درون این حصار بودند.

آزمون دوم: خرابه های مقبره پادشاه

آزمون دوم فریرن و فرن به سرپرستی یک جادوگر درجه یک به نام سنس انجام شد. با توجه به ماهیت صلح‌طلبانه سنس، او به‌جای نبرد بین شرکت‌کنندگان، به هجده نفر باقی‌مانده دستور داد تا از ویرانه‌های مقبره پادشاه که سیاه‌چالی هزارتو بود عبور کنند و تا سپیده‌دم روز بعد به مرکز آن برسند. به همه شرکت‌کنندگان یک بطری گولم (golem) داده شد تا در صورت لزوم با خیال راحت از سیاه‌چال فرار کنند، اگرچه استفاده از آن منجر به شکست می‌شد. خود سنس نیز بدون هر کمک یا ارائه اطلاعاتی آن‌ها را در سفر همراهی می‌کند.

آزمون سوم: بینش سری

با توجه به میزان شرکت‌کنندگانی که مرحله قبل را پشت سر گذاشتند، سری تصمیم گرفت تا خودش آن‌ها را غربال کند تا این که مرحله سوم را به طور معمول پیش ببرد. سری در هنگام غربالگری افراد مورد بررسی، عناصری مانند واکنش آن‌ها به او و مانای او، به علاوه شخصیت‌ها و خواسته‌های آن‌ها در مورد جادو را مورد قضاوت قرار داد.

امتیازات ویژه

سری به عنوان بنیانگذار انجمن جادوی قاره‌ای، تمایل به یافتن جادوگران قدرتمندی دارد که در نبردها علیه پادشاه شیطان و ارتش او شرکت داشته باشند. چنین افرادی پس از کسب مدرک جادوگری درجه یک، یک مزیت دیگر نیز خواهند داشت و آن هم انتقال یک طلسم به انتخاب خود جادوگر است. در طی یک مراسم ویژه پس از پایان آزمون، سری از طلسم انتقال جادوی خود برای این امر استفاده می‌کند.

صفحات دیگر