ویکی دفتر مرگ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

واتاری

اشتراک‌گذاری

واتاری

Watari

واتاری - دفتر مرگ

نام واقعی

کوییلش وامی

نام مستعار

دبلیو
واتاری

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

تاریخ تولد

۱ می ۱۹۹۳ (۱۹۳۶ در انیمه)

تاریخ مرگ

۵ نوامبر ۲۰۰۴ (۲۰۰۷ در انیمه)
جولای ۲۰۰۶ (ال: تغییر دنیا)

سن

۷۰-۷۱

سازمان

خانه وامی
نیروی ضربت ژاپن

اولین نمایش

چپتر ۲ (مانگا)
قسمت ۲ (انیمه)

صداپیشه

کیوشی کوبایاشی

واتاری (Watari) مربی ال و متصدی تدارکات نیروی ضربت ژاپن است. او همچنین بنیان‌گذار یک یتیم‌خانه به نام خانه وامی است که خاستگاه تعدادی از بهترین کارآگاه‌های جهان از جمله ال، بیاند برددی، ملو، نیر، و مت است.

نام واقعی واتاری، کوییلش وامی است.

ظاهر

واتاری دارای موهای سفید و چشمان خاکستری است. برای مدتی که واتاری به دستیار L مبدل کرده بود، او از لباس بلند سیاه و سفید و کلاهی برای پوشش چهره‌اش استفاده می‌کرد. پس از آنکه او ظاهر خود را برای نیروی ضربت ژاپن افشا کرد، از آن پس با کت و شلوار با کلاهی سیاه و عینک دیده شد.

شخصیت

واتاری یک مخترع معروف و بنیانگذار خانه وامی است، یتیم‌خانه‌ای برای کودکان با استعداد که در وینچستر انگلستان واقع شده است. او به عنوان یک مخترع با استفاده از ثروت خود این یتیم خانه را ساخت و کودکان با استعدادهای ویژه را تحت آموزش قرار داد. قبل از این که گروه ضربت شکل گرفته بگیرد، او تنها فرد شناخته شده بود که L را دیده بود و تنها او قادر به تماس مستقیم با L بود. واتاری هم به مانند L از یک حرف W برای معرفی خود روی نمایشگرهای کامپیوتر استفاده می‌کند. او شخصیتی پدر-گونه برای ال داشته است. همین طور او فردی آموزش دیده در جاسوسی و هدف‌گیری است. بنا بر جلد ۱۳ مانگا او به چای Earl Grey علاقه دارد و از اتاق‌های کثیف بدش می‌آید.

آمار

صفحات دیگر