ویکی سایبرپانک

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

نت‌رانر (Netrunner)

اشتراک‌گذاری

نت‌رانر

Netrunner

نت‌رانر  (Netrunner) - سایبرپانک

نقش

هکرهای کامپیوتری سایبرنتیک

قابلیت ویژه

رابط (Interface)

نت‌رانرها (Netrunners) نوعی هکر هستند که یک سیستم رابط تقویت شده سایبرنتیک در بدن آنها کاشته شده است. آن‌ها با استفاده از ایمپلنت‌های رابط کاربری مغز-رایانه‌ای خود، در اینترنت پرسه می‌زنند و به دنبال سیستم‌هایی برای هک کردن و فروختن اطلاعات به فیکسرها هستند. اگرچه هر کسی قادر به ورود به نت است، اما اکثر افراد نمی‌توانند از «منو» استفاده کنند. منو گروهی از برنامه‌ها (اپ‌ها) است که به نت‌رانر اجازه می‌دهد از راه دور نرم‌افزار را اجرا و کنترل کند، و عملیات‌هایی مثل بارگذاری، ایجاد، و حذف را انجام دهد.

نت‌رانرها در اصل در کتاب منبع Cyberpunk 2013: View from the Edge معرفی شدند. آن‌ها از سایبردک‌ها برای ورود به شبکه استفاده می‌کنند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شبکه به روشی بسیار سریعتر و شهودی‌تر از صفحه کلید تعامل داشته باشند. مزدوران نت‌رانر معمولا با نت‌واچ در تضاد هستند که گشت و گذار در فضای مجازی را حتی از آنچه که هست دشوارتر و خطرناک‌تر می‌کند.

شرکت‌ها معمولا نت‌رانرهای خود را دارند که برایشان کار می‌کنند تا مطمئن شوند که سنگرهای داده‌شان ایمن باقی می‌ماند. با این حال نت‌رانرهای مزدور می‌توانند برای خودشان کار کنند یا برای جاسوسی کردن از شرکتی قراردادی ببندند.

صفحات دیگر