ویکی کسلوانیا

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کسلوانیا: سمفونی شب

اشتراک‌گذاری

کسلوانیا: سمفونی شب

Castlevania: Symphony of the Night

کسلوانیا: سمفونی شب - کسلوانیا

توسعه‌دهنده

KCET

ناشر

کونامی

کارگردان

تورو هاگیهارا، کوجی ایگاراشی (دستیار)

تهیه‌کننده

تورو هیگیهارا

نویسنده

کوجی ایگاراشی، توشیهارو فوروکاوا

آهنگساز

میچیرو یامانه

پلتفرم‌ها

پلی‌استیشن
سگا ساترن
پلی‌استیشن نتورک
اکس‌باکس ۳۶۰/اکس‌باکس لایو
پی‌اس‌پی (DXC)
پلی استیشن 4 (رکویم)
تلفن‌های همراه (iOS، Android)

تاریخ انتشار

پلی‌استیشن:
۲۰ مارچ ۱۹۹۷ (ژاپن)
۲ اکتبر ۱۹۹۷ (آمریکا)
۱ نوامبر ۱۹۹۷ (اروپا)
سگا ساترن:
۲۵ ژوئن ۱۹۹۸ (ژاپن)

رده سنی

نوجوانان

سبک

اکشن-ماجرایی، نقش‌آفرینی، سکوبازی

کسلوانیا: سمفونی شب (Castlevania: Symphony of the Night) که در ژاپن با نام Dracula X: Nocturne in the Moonlight منتشر شده است، یک بازی ویدئویی اکشن پلتفرمر/نقش‌آفرینی و بخشی از مجموعه کسلوانیا از کونامی است. این بازی دنباله‌ای مستقیم بر بازی کسلوانیا: روندوی خونین است که در ابتدا برای پی‌سی انجین شرکت NEC در سال ۱۹۹۳ در ژاپن منتشر شد.

این بازی توسط کونامی توسعه داده شد و در سال ۱۹۹۷ برای کنسول پلی‌استیشن منتشر شد. مجددا در سال بعد بازی با ویژگی‌های اضافی برای کنسول سگا ساترن و منحصرا در ژاپن منتشر شد. در سال ۲۰۰۷، این عنوان در آمریکا برای ایکس‌باکس ۳۶۰ دوباره منتشر شد. نسخه اولیه بازی برای کنسول پلی‌استیشن 3 و پی‌اس‌پی نیز در دسترس قرار گرفت. همچنین یک پورت از این بازی در The Dracula X Chronicles برای کنسول پی‌اس‌پی گنجانده شده است که دارای دیالوگ‌های به‌روز شده و رفع اشکالات است. در سال ۲۰۱۸، سمفونی شب در مجموعه انحصاری Castlevania Requiem برای پلی استیشن 4 منتشر شد. در ۴ مارچ ۲۰۲۰ این بازی برای تلفن‌های همراه (آی‌اواس، اندروید) منتشر شد که برخلاف عناوین قبلی کسلوانیا منتشر شده روی موبایل که ساده-شده بودند، یک پورت مستقیم از بازی کنسول بود.

سمفونی شب اگرچه در طول انتشارش در آمریکای شمالی و اروپا چندان موفق نبود (فقط ۶۰ هزار نسخه در هر قاره فروخت) اما به شدت مورد توجه بازیکنان قرار گرفت و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین‌ها در مجموعه کسلوانیا در نظر گرفته می‌شود.

داستان

داستان بازی در سال ۱۷۹۷ و ۵ سال پس از وقایع روندوی خونین جریان دارد. با وجود شکست خوردن دراکولا توسط ریچر بلمونت، اما ریچر بدون هیچ اثری ناپدید شد. پنج سال بعد از مبارزه ریچر با دراکولا، باری دیگر کسلوانیا ظاهر شد و این در حالی بود که هیچ بلمونتی برای حمله به قلعه وجود نداشت. از این رو آلوکارد، پسر دراکولا از خواب خودخواسته‌ی خود بیدار شد و تصمیم گرفت تا اوضاع را بررسی کند.

در همین حین، ماریا رنارد، از بستگان ریچر خودش وارد کسلوانیا شد تا به دنبال ریچر گمگشده بگردد. او در طول بازی چندین بار به آلوکارد کمک کرد.

داستان چهار پایان جداگانه دارد. این موضوع افشا می‌شود که ریچر تحت تأثیر و کنترل یک کشیش تاریکی به نام شفت بوده است. پس از شکست شفت، یک نسخه وارونه از کسلوانیا به نام قلعه وارونه ​​ظاهر می‌شود. این قلعه شامل ماجراجویی‌های دیگری است که در پایان آن آلوکارد با پدر احیا شده خود یعنی دراکولا رویارویی می‌کند.

شخصیت‌ها

  • آلوکارد: یک نیمه-خون‌آشام که از خواب عمیقش بیدار می‌شود تا مقابل پدرش بایستد.
  • ریچر بلمونت: قهرمان بلمونت که پس از شکست دادن دراکولا برای چهار سال گمشده است.
  • ماریا رنارد: یک شکارچی خون‌آشام که پنج سال پیش به ریچر در شکست دادن دراکولا کمک کرد و حالا به دنبال دوست گمشده خود است.
  • استاد کتابدار: کتابدار قصر دراکولا که در قبال بهایی به آلوکارد کمک می‌کند.
  • لیزا: مادر انسانی و جان‌باخته آلوکارد. او در بازی نمایش داده نمی‌شود اما مرگ او برای آلوکارد الهام‌بخش بود تا نسبت به انسان‌ها رحم نشان دهد و علیه جنگ‌افروزی پدرش باشد.
  • فریمن: یک مرد شنل‌پوش که سوار قایقی در غارهای زیرزمینی و سیل‌زده قلعه است. آلوکارد می‌تواند از قایق او برای عبور استفاده کند.
  • دراکولا: ارباب کسلوانیا
  • شفت: یک کشیش تاریکی که ریچر را فریب می دهد و به دنبال احیای دوباره دراکولا است.
  • دث: خادم مورد اعتماد دراکولا و اولین کسی که آلوکارد در هنگام ورودش به کسلوانیا با او تقابل می‌کند.
  • ساکیوبس: یک شیطان که قصد دارد از حافظه مادر آلوکارد علیه او استفاده کند.
صفحات دیگر