بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

لیزا (سریال انیمیشن)

اشتراک‌گذاری

لیزا

Lisa

لیزا (سریال انیمیشن) - کسلوانیا

نام‌های دیگر

لیزا لوپو

نقش

متخصص پزشکی

نژاد

انسان

جنسیت

مونث

خاستگاه

لوپو

تاریخ تولد

حدود ۱۴۳۰

تاریخ مرگ

۱۴۷۵

توانایی

زبردست در مطالعات علم پزشکی

بستگان

صداگذار

امیلی سوالو (انگلیسی)
آزوسا تاناکا (ژاپنی)

لیزا لوپو (Lisa of Lupu) که بعدا با نام لیزا تپش شناخته شد، شخصیتی در سریال انیمیشن کسلوانیا است. او همسر فقید ولاد تپش و مادر ادرین است.

پیش‌زمینه

در سال ۱۴۵۵ لیزا برای یافتن دراکولا به قصر او رفت. سایر افراد به او گفته بودند که در آنجا مردی با دانش علمی بالا زندگی می‌کند. او که از دسترسی به اطلاعات از سایر منابع خسته شده بود به سراغ دراکولا رفت تا از او یاد بگیرد. لیزا پس از رویارویی با او، مقداری از ارزش‌های بشریت را به او نشان داد. دراکولا که به شدت تحت تاثیر او قرار گرفته بود تصمیم گرفت تا سفری به سراسر دنیا برود و بیشتر در مورد انسان‌ها یاد بگیرد.

در سال‌های بعدی لیزا و ولاد با هم ازدواج کردند و صاحب پسری به نما ادرین شدند. آن‌ها به کلبه‌ای در خارج از تارگوویست، والکیا نقل مکان کردند، جایی که ویزا به عنوان یک دکتر به تحقیقات پزشکی خود در آن جا ادامه داد.

در سال ۱۴۷۵، روزهای خوش لیزا و ولاد با یک پایان غم‌انگیز همراه شد. لیزا توسط اسقف تارگوویست با شک به جادوگر بودن او دستگیر شد. کلبه او به آتش کشیده شد و خود لیزا هم با وسایل علمی که داخل خانه‌اش بود به اتهام افسون‌گری سوزانده شد و جان خود را از دست داد. این موضوع باعث خشم بسیار ولاد شد و او بر خلاف میل لیزا علیه انسان‌ها جبهه گرفت و قصد انقراض آن‌ها را گرفت.

توانایی‌ها

  • نبوغ بالا
  • شجاعت
  • بزرگواری
صفحات دیگر