ویکی بلیچ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

گنریوسای شیگکونی یاماموتو

اشتراک‌گذاری

گنریوسای شیگکونی یاماموتو

Genryūsai Shigekuni Yamamoto

گنریوسای شیگکونی یاماموتو - بلیچ

نژاد

تولد

۲۱ ژانویه

جنسیت

مذکر

وابسته به

مقام

کاپیتان-فرمانده
کاپیتان لشکر یکم

دسته

لشکر یکم

شریک

چوجیرو ساساکیبه

پایگاه عملیات‌ها

شیکای

ریوجین جاکا

بانکای

زانکا نو تاچی

اولین نمایش

جلد ۱۰، چپتر ۸۱ (مانگا)
قسمت ۲۴ (انیمه)

گنریوسای شیگکونی یاماموتو (Genryūsai Shigekuni Yamamoto) کاپیتان لشکر یکم از گوتی ۱۳ و همچنین کاپیتان-فرمانده کل گوتی ۱۳ است. نایب او چوجیرو ساساکیبه است.

تاریخچه

حدود ۲۱۰۰ سال پیش، یاماموتو بنیان‌گذار و مدرس مدرسه گنجی بود. در مقطعی او اقدام به بنیان سازمان نظامی گوتی ۱۳ کرد. او یاچیرو اونوهانا که شیطانی‌ترین مجرم انجمن روح و یک استاد شمشیرزنی بود را به عنوان یکی از کاپیتان‌های این سازمان جذب کرد. یاماموتو خودش در این آکادمی یک معلم بود و شخصا شونسی کیوراکو و جوشیرو اوکیتاکه را آموزش داد. زمانی که این دو تبدیل به کاپیتان شدند، یاماموتو همانند پسرانش به آن‌ها افتخار کرد.

تقریبا یک هزاره قبل، یاماموتو تبدیل به کاپیتان-فرمانده گوتی ۱۳ شد. در حوالی همین زمان او نبردی با یوهاباخ داشت که موفق به کشتن او نشد، اگرچه چندین زیردست کویینسی او شامل هوبرت، زیدریتز و آرگولا را کشت.

در مقطعی یاماموتو ملاقاتی با ساجین کومامورا داشت و علی‌رغم این که او یک روح انسانی نبود به او پیشنهاد داد تا به گوتی ۱۳ بپیوندد.

مدتی پس از آن که کنپاچی زاراکی به گوتی ۱۳ پیوست، یاماموتو او را مجبور کرد تا هنر رزمی کندو را بیاموزد چرا که او تاکنون به طور رسمی هیچ آموزش شمشیرزنی ندیده بود، و این موضوع یکی از نیازهای معمول هر کاپیتان بود. با این حال به دلیل قدرت ویرانگری که کنپاچی داشت و این که رشد بیشتر او می‌توانست دردسرهایی ایجاد کند، یاماموتو و ۴۶ مرکزی تنها یک روز پس از آن تمرینات او را متوقف کردند.

حدود ۱۰۰ سال قبل، با وجود ترفیع پیدا کردن کریو هیکیفونه که کاپیتان لشکر دوازدهم بود، یاماموتو می‌بایست یک نفر را جایگزین او می‌کرد که کیسوکه اوراهار برای این جایگاه پیشنهاد شد و پس از گذراندن آزمونی این جایگاه را به دست آورد.

۱۰ سال بعد، یاماموتو یک جلسه فوری با حضور کاپیتان‌های گوتی ۱۳ را برگزار کرد که موضوع آن ناپدید شدن کاپیتان و اعضای لشکر نهم بود. او سه کاپیتان لشکر سوم، پنجم و نهم را انتخاب کرد تا در قالب یک تیم تحقیقاتی به محل وقوع این اتفاق اعزام شوند.

بعد از نبردی که ایشین شیبا با وایت داشت، ایشین گزارش خود از این تقابل را به یاماموتو ارائه کرد. او اقداماتی را بدون داشتن مجوز انجام داده بود اما یاماموتو به خاطر این که اقدامات او باعث کاهش تلفات و خسارت‌ها شده بود او را مجازات نکرد. یاماموتو که در مورد ایشین کمی تردید داشت از او پرسید که چیز دیگری هست که ارائه کند، که ایشین این موضوع را رد کرد.

آرک قصه‌های ناشناخته زانپاکوتو (تنها در انیمه)

چند قرن پیش، زمانی که یک شورش باعث وقوع یک جنگ داخلی در انجمن روح شد، یاماموتو با ستایش از اقدامات کوگا کوچیکی، او را به رهبری یک دسته‌ از نیروهای ویژه منصوب کرد. با این حال وقتی کوگا به فردی سرکش تبدیل شد، یاماموتو به جینری کمک کرد تا با استفاده از یک جادوی ویژه کیدو کوگا را مهر و موم کند.

صفحات دیگر