ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

لیگ عدالت (فیلم)

اشتراک‌گذاری

لیگ عدالت

Justice League

لیگ عدالت (فیلم) - بتمن

کارگردان

زک اسنایدر

تهیه‌کننده

چارلز روون
دبورا اسنایدر
جف جانز

فیلمنامه

کریس تریو
جاس ویدون

موسیقی

جانکی ایکس ال

توزیع

برادران وارنر

تاریخ انتشار

۱۷ نوامبر ۲۰۱۷

زمان فیلم

۱۲۰ دقیقه

لیگ عدالت (Justice League) فیلمی ابرقهرمانی براساس یک تیم ابرقهرمانی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس است. این عنوان پنجمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به کارگردانی جاس ویدون و نویسندگی کریس تریو و جاس ویدون است. از جمله بازیگران آن می‌توان به بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز اشاره کرد.

ساخت این فیلم در اکتبر ۲۰۱۴ اعلام شد و اسنایدر به عنوان کارگردان و تریو به عنوان فیلم‌نامه‌نویس انتخاب شدند. فیلم‌برداری آن در ۱۱ آوریل ۲۰۱۶ شروع شد و در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶ به پایان رسید. در ۲۲ مهٔ ۲۰۱۷، اسنایدر به خاطر خودکشی دخترش پروژه را ترک کرد و جاس ویدون جایگزین وی شد تا مراحل پس‌تولید و باز فیلم‌برداری را انجام دهد. جاس ویدون و وارنر تغییرات بسیار زیادی را در فیلم انجام دادند.

لیگ عدالت در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس سه‌بعدی در ایالات متحده آمریکا اکران شد. فیلم ۶۵۷ میلیون دلار در سرار جهان فروش کرد که با توجه به بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری آن، لیگ عدالت را تبدیل به یک بمب گیشه می‌کند. فیلم نقدهای متوسطی دریافت کرد. سکانس‌های اکشن و عملکرد بازیگران مورد تحسین قرار گرفت اما منتقدان از فیلم‌نامه، روند کند داستانی، شخصیت منفی و استفاده بیش از حد از جلوه‌های ویژه کامپیوتری انتقاد کردند.

بعد از حواشی بسیار زیاد، وارنر اعلام کرد که نسخه مورد تایید زک اسنایدر با عنوان لیگ عدالت زک اسنایدر در سال ۲۰۲۱ و در سیتم استریم اچ‌بی‌او مکس منتشر خواهد شد. این فیلم تدوین مورد نظر اسنایدر را دارد و همچنین صحنه‌هایی به آن اضافه خواهد شد. تمام عوامل و بازیگران لیگ عدالت در نسخه اسنایدر حضور دارند.

داستان

داستان فیلم پس از بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت و با ویدئوئی از نجات مردم توسط سوپرمن شروع می‌شود. بتمن، پس از مرگ سوپرمن، دچار تحولات روحی شده‌است. او می‌خواهد به کمک زن شگفت‌انگیز تیمی تشکیل دهد تا بتواند جلوی جرم و جنایت و خطرات گوناگونی که جهان را تهدید می‌کند را بگیرد. در این میان خطری جدید دنیا را تهدید می‌کند. این تهدید از سوی فردی به نام استپن‌ولف صورت می‌گیرد. استپن‌ولف، مدت‌ها پیش در سر داشت تا به کمک جعبه‌های سه‌گانه که جعبه مادر نام دارند، نیرویی تولید کند و زمین را تبدیل به محل زندگی خود کند تا بتواند بر مردم دنیا حکمرانی کند. اما سه قبیله از انسان‌ها، یعنی آمازون، آتلانتیس، و سپاهیان فانوس سبز جلوی او و لشگریانش را می‌گیرند و جعبه های مادر را نزد خود نگه می‌دارند. اولین جعبه مادر نزد آمازونی‌ها، دومی نزد آتلانتیسی‌ها و سومی در محل سکونت سرخ پوستان مدفون است.

در صورتی که بی‌عدالتی جهان را فرا می‌گیرد، استپن‌ولف بازمی‌گردد و به کمک جعبه مادر دوباره کار خود را آغاز می کند. این بار با هدایت دارک‌ساید کار خود را انجام می‌دهد.استپن‌ولف جاسوسانی را می‌فرستد تا محل جعبه مادر را شناسایی کنند. بتمن با یکی از آن جاسوسان رو به رو می‌شود و کنجکاو می‌شود که او چیست و در زمین چه می‌کند؟ در آمازون، به رهبر آمازونی‌ها خبر می‌رسد که برای جعبه مادر آن‌ها اتفاقات عجیبی می‌افتد. به دستور رهبر، آن‌ها به حالت آماده باش در می‌آیند تا جلوی هرگونه اتفاقی را بگیرند. ناگهان دروازه‌ای باز می‌شود و استپن‌ولف به زمین می‌آید و با سپاهش، با جنگ و خونریزی اولین جعبه مادر را بدست می‌آورد. رهبر آمازون، با تیری آتشین به پرنس دایانا پیام بازگشت استپن‌ولف را می‌دهد. او سپس به آتلانتیس رفته و پس از نبردی با مرا و آکوامن، جعبه مادر دوم را بدست میاورد. دایانا پس از دیدن پیغام فرمانروای آمازون، موضوع را به بتمن می‌گوید و وی پس از شناسایی محل سکونت قهرمانانی که شناسایی کردند، تیم را با دردسر تکمیل می‌کند. اعضای تیم متشکل از سایبورگ، فلش و آکوامن هستند.

بتمن پی می‌برد که بدون سوپرمن نمی‌توان جلوی استپن‌ولف را گرفت. اما قبل از همهٔ این‌ها، تیم، جعبه مادر سوم را بدست می‌آورند تا دست استپن‌ولف به آن نرسد. آن‌ها پی می‌برند که جعبه های مادر، منبع نیرو و احیا کننده هستند. سپس، سایبورگ و فلش مأمور می‌شوند تا سوپرمن را از مقبره درآورند سپس سوپرمن را با استفاده از جعبه مادر، زنده می‌کنند. اما سوپرمن، هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورد و با گروه مبارزه می‌کند و سرانجام با نقشه بتمن نامزد وی لویس لین توسط آلفرد به محل آورده می‌شود تا سوپرمن آرام بگیرد (در فیلم بتمن علیه سوپرمن شخصیت فلش با سفر در زمان به بتمن هشدار داده بود که لویس لین کلید است) از آنجا که گروه توسط سوپرمن متوقف شده بود استپن ولف جعبه مادر سوم رابه راحتی بدست می‌آورد، سرانجام گروه به نبرد استپن ولف می‌روند ولی در حالی که شکست می‌خوردند ناگهان سوپرمن (که بعد از رفتن به منزل حافظه اش برگشته) سربزنگاه می‌رسد و کمک شایانی در شکست دادن استپن ولف می‌کند.

در پایان بتمن با استفاده از ثروت خود بانکی که خانه خانواده سوپرمن را ضبط کرده بود را می‌خرد و همچنین برای فلش توصیه استخدام می‌فرستد. شخصیت سایبورگ نیز به کمک پدرش قابلیت‌های جدید خود را محک می‌زند و آکوامن نیز به دریا بازمی‌گردد.

فیلم با مقاله نوشتن لویس لین دربارهٔ امید و برگشت سوپرمن به آسمان شهر به پایان می‌رسد.

صحنه بین تیتراژ فیلم مسابقه سرعت بین سوپرمن و فلش را نشان می‌دهد.

صحنه پس از تیتراژ فیلم نیز نشان می‌دهد که لکس لوتر از تیمارستان گریخته و از دث استروک برای ساختن گروهی از ابرشرورها کمک می‌خواهد.

شخصیت‌ها و بازیگران

  • بن افلک در نقش بروس وین/بتمن
  • هنری کویل در نقش کلارک کنت/سوپرمن
  • گل گدوت در نقش پرینسس دایانا/زن شگفت‌انگیز یا واندروومن
  • ازرا میلر در نقش بری آلن/فلش
  • جیسون موموآ در نقش آرتور کِری/آکوامن
  • ری فیشر در نقش ویکتور استون/سایبورگ
  • زکری لی وای در نفش شزم/بیلی بتسون(فقط در نسخه ی اسنایدرکات)
  • سم بنجامین درنقش هل جردن/گرین لنترن(فقط در نسخه ی اسنایدرکات)
  • درنقش الیورکوئین/گرین ارو(فقط در نسخه ی اسنایدرکات)
  • اریون لی در نقش اتم/ری پالمر
  • هری لنیکس درنقش جان جونز/هنک هنشاوو/مارشن من هانتر
  • کیران هایندز صداپیشه شخصیت استپن‌ولف
  • ری پورتر در نقش دارک ساید (تنها در نسخه ی اسنایدرکات)
  • فهرست بازیگران با نقش ها کوتاه:
  • ایمی آدامز در نقش لوئیس لین
  • جسی آیزنبرگ در نقش لکس لوتر
  • جرمی آیرونز در نقش آلفرد پنی‌ورث
  • جی. کی. سیمونز در نقش کمیسر گوردون
  • امبر هرد در نقش مرا
  • داین لین در نقش مارتا کنت
  • کانی نیلسن در نقش هیپولیتا
  • ویلم دفو در نقش نیودیس ولکو
  • کرشی کلمانز درنقش آیریس وست (تنها در نسخه ی اسنایدرکات)

منابع

صفحات دیگر